Wczytuję dane...

Kawiarnia i cukiernia na wynos – docieraj do swoich klientów

Kawiarnia i cukiernia na wynos – docieraj do swoich klientów

Choć obecny czas jest niezwykle trudny dla całej branży gastronomicznej, nie musisz całkowicie rezygnować z możliwości dotarcia do klientów ze swoimi produktami. Z pewnością wymaga to od Ciebie wielu poświęceń i przeorganizowania użytkowanej przestrzeni czy całego sposobu funkcjonowania. Możesz jednak poczynić pewne kroki, aby dostosować swoją działalność do warunków dostarczania produktów na wynos. W tym artykule podpowiadamy kilka kroków, które mogą Ci w tym pomóc.

Stwórz konkretne menu

W kawiarni na miejscu łatwiej jest zaoferować większą gamę różnorodnych deserów: ciast, puddingów, muffinek i innych propozycji. Jednak może okazać się, że na wynos Twoi klienci będą chcieli zamawiać głównie kilka najpopularniejszych słodkości. Przemyśl więc, które pozycje z Twojego Menu cieszą się największą popularnością i dlaczego tak się dzieje.

Jeżeli słyniesz z przepysznych, kremowych serników o unikatowym smaku, wybór takich słodkości do oferty na wynos może być strzałem w dziesiątkę. Czymś wyróżniającym się mogą być także niepowtarzalne i niespotykane nigdzie indziej autorskie donuty czy wypieki drożdżowe. Wyróżniają się również desery francuskie, coraz więcej cukierni i kawiarni decyduje się także na podawanie słodkości portugalskich czy hiszpańskich.

Kiedy już określisz, które desery Cię charakteryzują, oferuj klientom na wynos wyłącznie najlepsze propozycje. Dobrze przemyśl swój wybór: jeżeli standardowe muffinki na miejscu sprzedają się w porze śniadania czy lunchu, prawdopodobnie jest to dla Twoich klientów szybka przekąska. Możliwe, że nie skuszą się na zakup zwykłych muffinek specjalnie na wynos. Jednak kawałek sernika, którego nie otrzymają nigdzie indziej może być czymś specjalnym, co chętnie zamówią do domu lub wybiorą się, aby odebrać zamówienie na wynos.

Chwilowe ograniczenie Menu do kilku najmocniejszych punktów jest również korzystne dlatego, że kiedy klienci będą chcieli zamawiać wyłącznie najpopularniejsze i nietypowe pozycje, możesz zanotować straty finansowe z pieniędzy zainwestowanych w tworzenie szerszej gamy deserów, które nie sprzedają się w ofercie na wynos. Warto wyspecjalizować swoją działalność, aby nie ponosić dodatkowych strat.

Zadbaj o organizację na wynos

Poza obowiązkowym dbaniem o przestrzeganie zasad i restrykcji sanitarnych, musisz zaplanować organizację wynosów i dowozów. Zaplanuj lokalne reklamy w mediach społecznościowych: Twoja klientela na wynos to głównie osoby z rejonu, w którym znajduje się Twoja kawiarnia lub cukiernia. To do nich warto kierować reklamy usług na wynos.

Masz także różne możliwości dotyczące dowozu. Możesz zawrzeć umowę z jednym z popularnych dostawców i portali, przez które klienci zamawiają jedzenie na dowóz. Plusem takiego rozwiązania jest gotowa infrastruktura systemu dowozów, nie musisz także martwić się o znalezienie osób dowożących dostawę. Jednak w takim układzie dzielisz się częścią zysków z firmą organizującą infrastrukturę dostaw. Możesz więc zdecydować się na samodzielne zatrudnienie dostawców, jednak wtedy ponosisz koszty związane z taką decyzją.

Każde działanie ma swoje plusy i z pewnością podejmiesz taką decyzję, która będzie najkorzystniejsza dla Twojej kawiarni lub cukierni.